راه‌ها و ابزار های غیرمجاز برای نفوذ به حساب کاربران روبیکا

راه‌ها و ابزار های غیرمجاز برای نفوذ به حساب کاربران روبیکا

راه‌ها و ابزار های غیرمجاز برای نفوذ به حساب کاربران روبیکا

راه‌ها و ابزار های غیرمجاز برای نفوذ...

1⃣ ⋆ تهدید تو خالی
در این روش که بسیار آشناست و بسیاری از مراجع رسمی نیز نسبت به آن هشدار داده‌اند، ممکن است شخص یا اشخاصی به عنوان دروغین پشتیبانی روبیکا به شما پیام تهدید آمیزی اعم از مسدودیت (فیلتر کردن) حساب کاربری شما و یا تهدید‌های دیگر به شما ارسال کنند.
توجه کنید که پشتیبانی رسمی روبیکا دارای نشان یا تیم رسمیت (آبی) می‌باشد و به هیچ وجه هیچ‌گونه پیام تهدیدآمیزی برای شما ارسال نخواهد کرد، در صورت مشاهده این افراد، داخل گفتگو از بخش منوی کاربر گزینه مسدود کردن را بزنید تا کاربر را بلاک کنید.
به عنوان مثال این افراد با هویت فیک پشتیبانی روبیکا با تهدید شما به فیلترینگ از شما کد ورود به روبیکا را درخواست می‌کنند و در نتیجه وارد حساب کاربری شما می‌شوند و ممکن است کانال‌ها و صفحات شما را به اختیار خود درآورند و انتقال مالکیت دهند...
به این مورد توجه داشته باشید که پشتیبانی روبیکا تحت هیچ شرایطی از شما کد ورود به روبیکا را درخواست نخواهد کرد.

2⃣ ⋆ فریب دادن با پاداش دروغین
در این روش مانند روش قبل شخص یا اشخاصی به عنوان دروغین پشتیبانی روبیکا به شما پیام می‌دهند و به عنوان آموزش رفع فیلتری و یا رایگان کردن روبیکای شما شما را فریب داده و کد ورود به روبیکا را برای این موارد از شما درخواست می‌کنند.
لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ روش خاصی برای رفع فیلترینگ حساب‌های کاربری وجود ندارد و به جز بخش ارسال و دریافت پیام، تصویر و فایل‌های صوتی در بخش پیام‌رسان هیچ بخش دیگری از روبیکا رایگان نیست و صرفا رایگان شدن آن هم عملی غیرمنتظره و غیرممکن است.
به عنوان مثال این افراد با هویت فیک پشتیبانی روبیکا با فریب شما به پاداش‌های دروغین (مانند مواردی که در بالا ذکر شد) کد ورود به روبیکا را درخواست می‌کنند و در نتیجه وارد حساب کاربری شما می‌شوند و ممکن است کانال‌ها و صفحات شما را به اختیار خود درآورند و انتقال مالکیت دهند...
دوباره ذکر می‌کنم که پشتیبانی روبیکا تحت هیچ شرایطی از شما کد ورود به روبیکا را درخواست نخواهد کرد.

3⃣ ⋆ ورود از طریق استخراج شناسه اکانت (Auth)
در این روش کاربری که شماره تلفن شما را از طریق برنامه‌هایی مانند شماره ساز یا مخاطب ساز استخراج کرده است با استفاده از تهدید یا فریب شما از طریق شیوه‌هایی که در بالا گفته شد استفاده می‌شود اما این شیوه کمی متفاوت می‌باشد.
در این شیوه با فریب شما به عنوان آموزش ساخت ربات سین زن و یا ربات مدیریت گروه و... ابتدا به شما آموزش می‌دهند که چگونه شناسه شخصی حساب کاربری روبیکای خود (AUTH) را استخراج کنید و از شما می خواهند که این شناسه را به آن‌ها بدهید تا ربات را برای شما فعال کنند؛ در اینصورت می‌توانند با استفادهداز شناسه کد ورود به روبیکا را استخراج کرده و بدون اینکه شما مطلع شوید وارد حساب کاربری شما می‌شوند و ممکن است که کانال‌ها و صفحات سما را انتقال مالکیت داده و یا با اشتراک گذاری محتوای خلاف قوانین از طریق حساب کاربری شما اکانت شما را مسدود یا فیلتر کنند.
توجه داشته باشید که به هیچ‌وجه شناسه یا AUTH را در اختیار شخصی قرار ندهید و بلافاصله پس از مشاهده این افراد را گزارش و بلاک کنید.

4⃣ ⋆ رت و برنامه‌های دیگر
به تازگی برنامه‌های مختلفی به عنوان ربات سین زن، ربات مدیریت گروه، ربات آپلود، ربات موسیقی و... در حال نشر در کانال‌ها و گروه‌های مختلف و متعدد هست که اغلب‌ آن‌ها رت یا بدافزار هستند.
این برنامه‌ها بلافاصله پس از نصب و اجرا به شماره تلفن و شناسه (AUTH) حساب‌کاربری  شما دسترسی پیدا می‌کنند و به سازنده برنامه منتقل می‌کنند. در این صورت سازنده از طریق شماره تلفن و شناسه (AUTH) شما می‌تواند رمز ورود به حساب روبیکای شما را استخراج کند و بدون اینکه شما مطلع شوید به حساب‌کاربری شما نفوذ کنند. در اینصورت می‌توانند کانال‌ها و صفحات شما را انتقال مالکیت داده و یا با اشتراک گذاری محتوای خلاف قوانین از طریق اکانت شما، حساب کاربری شما را مسدود یا فیلتر کنند.
به هیچ وجه هیچ برنامه ای را از مراجع غیررسمی نصب نکنید و فریب ربات‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهند را نخورید.

❗️توصیه ما به شما:
⌯ در صورتی که رمز تأیید دومرحله‌ای قوی با ایمیل بازیابی امن تنظیم کنید، هیچ کدام از روش‌های بالا برشما اثر نخواهد کرد و از این اقدامات مخاطره‌آمیز در امان خواهید ماند.

⌯ توجه کنید که رمز تایید دو مرحله‌ای شما آسان نباشد و تحت هیچ شرایطی این رمز را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید.

⌯ در صورتی که تحت فریب این افراد قرار گرفته‌اید می‌توانید با شماره‌گیری کد #۹۹۹* از طریق سیم‌کارتی که حساب‌کاربری روبیکای شما روی آن شماره تنظیم است، هرکسی که وارد حساب کاربری شما شده است را بیرون کنید. برای انجام مراحل زیر را طی کنید 👇
شماره‌گیری کد #۹۹۹* >>> گزینه 2 (بخش پشتیبانی >>> گزینه 1 (غیرفعال کردن دستگاه‌های فعال) >>> تأیید
به این ترتیب شما هرکسی که روی حساب کاربری روبیکای شما بود را بیرون می‌کنید.
از این کد می‌توانید در صورت فراموشی رمزتایید دومرحله‌ای نیز آن را غیرفعال کنید.

ما از تیم روبیکا خواهش‌مندیم که در صورت امکان دسترسی به شناسه و یا AUTH را متوقف کنند تا نقایض امنیتی برطرف شود.

 

 

حامیان سوپر اپلیکیشن روبیکا

۰ عدد دیدگاه تا کنون ثبت شده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی