وحشت استکبار جهانی از فراگیری سوپر اپلکیشن روبیکا در ایران

وحشت استکبار جهانی از فراگیری سوپر اپلکیشن روبیکا در ایران

وحشت استکبار جهانی از فراگیری سوپر اپلکیشن روبیکا در ایران

(آیا تجربه تلگرام طلایی تکرار میشود؟!

/ مدعیان دلسوزی برای ملت در برابر دخالت های مکرر گوگل در گوشی ایرانیان چه موضعی خواهند گرفت؟)

 گویا رشد بی نظیر گرایش مردم به نصب روبیکا بنا بر آمار گوگل ترندز، به کام مستکبران غربی و دشمنان استقلال مجازی کشور خوش نیامده است.

صبح امروز بر اساس گزارش برخی کاربران گوشی های سامسونگ، گوگل در پیامی سوپر اپلکیشن روبیکا را به عنوان یک برنامه مضر شناسایی کرده و از کاربر میخواهد که این اپ را از گوشی خود حذف کنند.

دقیقا همان مسیری که در حذف تلگرام طلایی در سال ۹۸ اتفاق افتاد.
در آن سال حاکمیت با:
 درک نیاز های مردم و وابستگی زندگی آنها به تلگرام و
 عدم موفقیت فنی پیام‌رسان های داخلی برای جذب عموم کاربران
به سمت همکاری با دیگر شرکت های فناوری ایرانی رفت تا با ارایه پوسته های واسط تلگرام، ضمن حفظ دسترسی مردم به این اپلیکیشن، تا حدی جلو آسیب های امنیتی و اقتصادی به جان و مال مردم را بگیرد.

راهکاری که توانست تا حدود ۳۵ میلیون از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی آن روز های تلگرام را به خود جذب کند و نشانی از #اعتماد_نسبی ایرانیان به اپلیکیشن های کارآمد داخلی علی رغم تمام تبلیغ های منفی علیه این پوسته ها باشد.

اما به ناگاه گوگل که به واسطه #دسترسی_های_سیستمی به سیستم عامل گوشی های اندروید توان انجام هر کاری در گوشی های مردم را دارد، شروع به ارسال پیام های هشدار نسبت به نصب تلگرام طلایی و هاتگرام برای کاربران نمود و از آنها خواست تا این اپلیکیشن ها را از گوشی خود حذف کنند. در مرحله بعد زمانی که مشخص شد این اقدام نیز کارآمد نبوده و مردم با وجود هشدار های دروغین و مزورانه گوگل به استفاده از این پوسته ها ادامه داده اند، این شرکت در اقدامی بی سابقه و با کنار زدن دستکش مخملی خود و بدون اجازه گرفتن از کاربران و صاحبان ایرانی گوشی های اندروید، به گوشی آنها دستبرد زد و رأسا این اپلیکیشن ها را با #قلدرمآبی و #دیکتاتوری_نوین_دیجیتال خود حذف کرد.

پر واضح است دیکتاتوری رسانه ای غرب با استقلال کشور عزیز ما در همه ی عرصه ها خصوصا عرصه ی فضای مجازی مشکل اساسی دارد و در مقابل از دست دادن حجم بالای ترافیک جاسوس افزار های خود که مهمترین ابراز این سال های او برای جهت دهی ذهن و فکر و فرهنگ مردم ایران بوده است، ساکت نمی نشیند.

همه این قضایا نشانی از آنست که دشمن هر کجا احساس خطر کند ابتدا با تخریب های رسانه ای، سپس با رویکرد دایه ی مهربانتر از مادر و بعد از آن نیز با #حذف_فیزیکی و #اقدام_خرابکارانه اهداف پلید خود را پیش می برند و ابایی از بی آبرویی خود نیز ندارد.

 در پایان به نظر می‌رسد مردم و مسئولین در جریان این اتفاقات وظایفی داشته باشند:
 مسئولین مربوطه در حمایت همه جانبه از نخبگان عرصه ی فناوری اطلاعات در داخل میهن عزیزمان هوشیاری کامل را به خرج داده و در اسرع وقت واکنش مناسب به این حرکت گوگل را در نظر بگیرند.
 فعالان صنعت فناوری اطلاعات همبستگی خود را در برابر بهانه تراشی های خصمانه گوگل نشان بدهند و ضمن محکومیت این اقدام گوگل که میتواند به زودی آنها را نیز هدف قرار دهد، تلاش خود در جهت توسعه بیش از پیش فناوری کشور و قطع دست اجانب از حقوق ملت ایران دو چندان کنند.
 مردم غیور کشورمان با حذف سرویس های بیگانه که مشابه نسبتا کارآمد داخلی دارند، ابزار دست دشمنان این مرز و بوم را از دستانشان بیرون کنند و تا حد ممکن تنها به استفاده از اپلیکیشن های داخلی بپردازند.
 نخبگان با زیرکی در شناخت اهداف آنها به تبیین و برملا کردن آن اهداف بپردازند و بدانند بی تردید در این مسیر با عقبه فریب خورده یا معاند داخلی دشمن که بی وقفه به توجیه گری اقدامات دیکتاتورمآبانه شرکت های بین المللی فناوری نظیر گوگل میپردازند، مواجه خواهند بود.

۰ عدد دیدگاه تا کنون ثبت شده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی